Wiktor, 8 lat

Wiktor, aktualnie chodzi do 3 klasy w szkole integracyjnej. Chociaż w szkole ogólnie radził sobie całkiem dobrze, to bardzo długo nie mógł nauczyć się czytać. Tradycyjne metody nie przynosiły efektów. Z każdym miesiącem rosły obawy o to, czy sobie poradzi i dalej będzie mógł kontynuować naukę w szkole integracyjnej. Jego rodzice bardzo się martwili. Pomogły specjalnie dla niego dobrane ćwiczenia w oparciu o metodę uczenia całych wyrazów. Najpierw Wiktor uczył się pojedynczych słów. Później przyszedł czas na łączenie ich – najpierw rzeczownik z czasownikiem (np. auto jedzie), potem rzeczownik z przymiotnikiem (czerwone auto), by na koniec przejść do zdań, a nawet krótkich opowiadań. Teraz Wiktor jako uczeń trzeciej klasy samodzielnie czyta teksty z książki. Jest dobrym uczniem i lubi chodzić do szkoły.

Małgosia, 14 lat

Małgosia późno zaczęła mówić i z trudem, ale można było się z nią porozumieć przynajmniej w podstawowych codziennych sprawach. Niestety po pójściu do szkoły coraz rzadziej udawało się uzyskać z nią kontakt słowny. Przez kolejne lata próbowaliśmy przywrócić jej możliwość komunikowania się ze światem, ale bez powodzenia. Zastanawialiśmy się, jak pomóc jej w wyrażaniu myśli, pragnień, emocji. Pomocny okazał się tablet. To dzięki umiejętności pisania i nowoczesnemu urządzeniu, może teraz „rozmawiać“ z innymi.

Paweł, 9 lat

Pawełek nigdy nie nauczył się czytać. Próbował z pomocą rodziców i terapeutów Fundacji SYNAPSIS przez 4 lata. Jest możliwe, że nigdy nie zrozumie znaczenia liter. Dla takich dzieci stosujemy metodę piktogramów. Teraz Pawełek nie tylko potrafi odczytywać plan zajęć, ale też układać proste zdania za pomocą obrazków.